کار در ارتفاع

کار در ارتفاع چیست ؟

همانطور که از نام آن پیداست به کاری که در ارتفاع باشد و فردی بتواند کار را در ارتفاع به کمک طناب یا در مواقعی به وسیله داربست و یا هر وسیله ای دیگر که سطح اتکای آن زمین نباشد را می توان گفت که کار در اتفاع می باشد.

مثلا نماشویی با داربست یکی از خدماتی می باشد که به آن کار در ارتفاع گفته می شود.

مثلا فردی که بر روی چهارپایه کار انجام می دهد و یک جسم دیگر بین زمین و هوا وجود دارد که فرد بر روی آن قرار دارد را می توان اعلام کرد که این فرد کار در ارتفاع را انجام می دهد.

پیچ و رولپلاک نما
پیچ و رولپلاک مجموعه اجاقی

کار در ارتفاع به چه نوع شغلی گفته می شود؟

شاید از اسم این شغل اینچنین بربیاید که کاری بسیار پر خطر و دشوار می باشد. در واقعیت کسانیکه آشنایی با این نوع کار ندارد باید بگوییم که اگر اصول ایمنی را رعایت نکیند پر خطر ترین کار ممکن می باشد ولی در صورت رعایت اصول و قواعد و ایمنی می توان گفت که یکی از کارهایی است که با ایمنی بالا صورت می گیرد. چرا که در اثر بی توجهی باعث می شود که فرد زندگی خود را از دست دهد.

ما در شرکت اجاقی همکارانی را داریم که در قسمت ارتفاع کاران مشغول می باشند و کارهایی از به دور از دسترس افراد برای انجام آنها صورت می گیرد را همکاران ما می توانند انجام دهند. همکاران ما می توانند به کمک طناب از ساختمان آویزان شوند که به آنها راپل کار نیز می گویند و کار نماشویی را انجام دهند که یکی از نمونه فعالیت هایی می باشد که توسط همکاران ما در بخش ارتفاع کاران صورت می گیرد.

چه مواقعی سقوط یک فرد از ارتفاع اتفاق می افتد ؟

در اثر کار کردن بر روی لبه ساختمان ها کار میکنند حتما باید از حفظ تعادل خود در این مکان ها مطمئن گردند چرا که در اثر بی دقتی باعث می شود که از ارتفاع سقوط کنند.

زمانی که یک فرد راپل کار از ساختمان آویزان است در اثر بی توجهی و بی دقتی ممکن است که از ارتفاع سقوط کند.

کار روی صخره ها و زمین های شیب دار که باید به اصول ایمنی توجه کرد چرا که این باعث می شود که سقوط صورت بگیرد.

کار بر روی داربست هایی که انجام می گیرد سبب می شود که در اثر حواس پرتی و لیز خوردن سبب می شود که سقوط از ارتفاع صورت بگیرد.

در هنگامی که کار بر روی نردبان است حتما توجه کنید که تکیه گاه نردبان بسیار عالی باشد چرا که ممکن است نردبان لیز بخورد و فرد از روی نردبان به پایین پرتاب شود.

کار کردن بر روی چهارپایه ها باید با اطمینان صورت بگیرد چرا که اگر میزان تعادل وزنی نسبت به قسمتی از چهارپایه وارد شود سبب می شود که فرد از روی چهارپایه به زمین پرتاب گردد.

همه کارهایی که در ارتفاع صورت می گیرند باید با پیش بینی از قبل بتوان از افتادن اتفاق جلوگیری کرد و همیشه باید نکته ها و اصول هایی که باید برای کار در ارتفاع صورت بگیرد را رعایت کنیم تا بتوانیم از وقوع این اتفاق ها جلوگیری کنیم.

همه این موارد که گفته شد اتفاق هایی است که در خیلی از مواقع در اثر بی توجهی و رعایت نکردن اصول کار در ارتفاع صورت می گیرد و باعث آسیب به فرد و در مواقعی منجر به مرگ فرد می گردد.

آیا شرایط آب و هوایی بر سقوط تاثیر دارد ؟

اگر شرایط جوی به صورتی است که باد و طوفان شدیدی است حتما باید از کار در ارتفاع جلوگیری کرد چرا که باعث می شود که فرد به اینطرف و آنطرف کشیده شود و همین موضوع بسیار کار خطرناکی است. در خیلی از مواقع ما همکاران خود را از انجام فعالیت در روزهای بارانی و برفی جلوگیری می کنیم چرا که در زمان باران و برف سبب می شود که حواس همکارانمان پرت شود و در اثر یک بی احتیاطی از ارتفاع سقوط کنند.

ما در شرکت ارتفاع کاران اجاقی ، تمامی همکارانمان برای فعالیت هایی که در اتفاع صورت می گیرد و اعزام می شوند به سر پروژه دارای بیمه های درمانی می باشند که خدایی نکرده در صورت اتفاق بتوانند از آن استفاده کنند.

باز به این موضوع خیلی مهم می رسیم که پیشگیری بهترین اتفاق می باشد چرا که در صورت وقوع حادثه کار بسیار سخت می شود.

آیا شستشوی نمای ساختمان با راپل جزو کار در اتفاع محسوب می شود ؟

جواب این سوال بله می باشد و همکاران ما در قسمت ارتفاع کاران شرکت کار شستشوی نما را با استفاده از طناب انجام می دهند که و هر نوع نمایی که باشد از قبیل : سنگی ، چوبی ، شیشه ای ، کامپوزیت ، آجری و … را انجام می دهند و در صورتی که متقاضی درخواست به نانوی نما کند می توانیم که نانوکاری نمای ساختمان را هم انجام دهیم همین امر سبب می شود که از نما آبگریز شود و در وقوع باران نما دچار لکه هایی نگردد.

شستشوی نمای شیشه ای ساختمان که به آن نماشویی شیشه می گویند و یا حتی شستشوی نمای آجری یکی دیگر از خدمات مجموعه اجاقی می باشد برای انجام کلیه خدمات ارتفاع کاری اتفاق می افتد و همکاران ما این خدمات را انجام می دهند.

در صورتی که نمای شما نانو باشد دوده ها و طوفان هایی که بعد از باران به نمای ساختمان می چسبند باعث می شود که این اتفاق نیافتد چرا که نما آبگریز شده است و آب روی سطح نما نمی ماند.

 

2 thoughts on “کار در ارتفاع

  1. سلام ممنون از کادر کاری حرفه ای و متخصص در پیچ رولپلاک کردن نمای ساختمان خیلی مقاوم سازی شد،🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *