شستشوی نمای آجری

شستشوی نمای آجری چگونه انجام می شوند ؟

تمامی توضیحات ما در شستشوی نمای آجری مربوط به نمای آجر سه سانتی می باشد که تمامی مالکان ساختمان ها موظف هستند اقدام به شستشوی نمای آجری خود کنند.

برای شستشوی نماهای آجری اصولا از واتر جت استفاده می شود و فرد راپل کار مجموعه نماشویی اجاقی از ساختمان از بالا به پایین شروع به شستن نمای آجری می کند.

ما در مجموعه نماشویی اجاقی به شستشوی انواع نما های ساختمانی از قبیل نماهای کامپوزیت ، نمای سنگی ، نمای چوبی ، نمای شیشه ای ، انواع نماهای آجری و … می پردازیم.

برای شروع فرآیند شستشوی نمای آجری می توانیم به کمک داربست و بدون کمک داربست یعنی با استفاده از راپل انجام دهیم که امروزه بیشترین نوع نماشویی به کمک راپل می باشد که بهترین نوع شستشوی نماها به شمار می آید.

در این مدل فرد راپل کار به کمک طناب از ساختمان آویزان می شود. البته که در طناب در بالاپشت بام ساختمان جهت نگه داشتن فرد راپل کار وصل می شود و سپس به کمک طناب از بالا به پایین شروع به شستن نمای ساختمان می کند. البته که این اتفاق به کمک دستگاه واتر جت صورت می گیرد که آب را با فشار بسیار بالایی به سمت نمای آجری پرتاب می کند.

خیلی از نماها دارای کثیفی های زیادی هستند که تنها به کمک دستگاه واتر جت نمی توان آنها را تمیز کرد که حتما باید از سیلیس و به همراه مواد اسیدی شسشته می شود برای شستشوی نما کمک گرفت.

البته همانطور گفته می شود علت کثیفی و چرکی های زیاد بر روی نماهای آجر را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد :

1- عدم شستشوی نما پس از سالیان

2- تاثیر هوای آلوده محیط بر نمای آجری

3- تاثیر باران و برف و رسوب آب بر روی نمای آجری

4- عملیات بنایی و ریختن مصالح ساختمانی بر روی نمای آجری مانند قیر ، سیمان ، گچ و…

5- دیوار نویسی هایی که بر سطح شهر صورت می گیرد.

6- چسباندن برچسب های تبلیغاتی بر روی دیوار ها

7- در مواردی خاص برخورد فضولات پرندگان نیز می تواند از عوامل کثیفی های نمای آجری باشند.

و ..

البته موارد بالا که گفته شد می تواند علت های مختلفی هم داشته باشد به عنوان مثال طوفان ها و گردبادهایی که می تواند گردغبار ها را بر روی نمای آجری تثبیت کند.

هزینه محاسبه قیمت نماشویی نمای آجری :

برای محاسبه قیمت نماشویی می توان چندین علت را دخیل دانست از این قبیل موارد می توان به متراژ اشاره کرد هر چه مقدار متراژ نما بیشتر باشد قیمت به نسبت متراژ های کم ، میزان کمتری محاسبه می گردد.

از دیگر عواملی که در قیمت نماشویی تاثیر گذار است می توان به میزان چرک و کثیفی که بر روی نما می باشد نام برد چرا که ما مجبور به صرف میزان زمان و میزان مواد شوینده ای که استفاده می کنیم که اصولا مواد اسیدی می باشد برای همین در هزینه نهایی نماشویی تاثیر گذار است.

مورد دیگر می توان به میزان آسیبی نمای آجری دیده شده است و برای برطرف کردن آنها همکاران ما باید زمان و انرژی صرف کنند تا بتوانند عیب و ایراد نمای ساختمان را برطرف کنند البته این موضوع فقط در صورتی امکان پذیر است که بتوان نمای ساختمان را از نزدیک ملاحظه کرد و سپس قیمت کارشناسی شده ای را به مالک ساختمان ارائه کرد.

در صورتی که مالک ساختمان درخواست های دیگری داشته باشد با توافق طرفین می تواند به هزینه های دیگر نماشویی اضافه شود ولی از عمده مهمترین هزینه های نماشویی می توان به 3 مورد بالا اشاره کرد که جزو اساسی ترین عوامل تاثیر گذار در برآورد هزینه نماشویی می باشد.

چرا نماهای آجری لکه های سفیدی یا به اصطلاح سفیدک می زند ؟

بسیاری مواقع مالکان ساختمان ها که رودرو می شویم موضوعی را با ما مطرح می کنند که در اکثر نماهای آجری دیده می شود این موضوع مربوط به شورآبه هایی است که بر روی نمای آجری زده می شود.

وقتی که آب شهری و یا آب های ناشی از باران به سطح نمای آجری برخورد می کند پس از آنکه آب را جذب می کنند بعد از خشک شدن به علت اینکه آب دارای نمک می باشد نمک را پس می دهد و همین علت سبب می شود که نمای آجر سه سانتی شورآبه هایی را بزند.

برای برطرف کردن این شورآبه ها توصیه ما انجام فرآیند نانوکاری نما می باشد.

 

نانو کاری نمای آجری(آبگریز کردن نما)

با توجه این موضوع که نماهای آجری بعد از اینکه آب به آن برخورد می کند و بعد از مدتی به اصطلاح شوره می زند که همین موضوع سبب می شود تا متقاضیان از ما درخواست نانو کاری نما داشته باشند که این عمل سبب می شود که دیگر نمای آجری دچار شوره زدن نشود چرا که نما آبگریز می باشد و دیگر آبی بر روی نما نمی ماند و همین عمل باعث می شود که مدتها نما در مقابل نفوذ آب و باران در امان باشد.

زمانی که بارندگی رخ می دهد آب به سطح دیوار نفوذ نمی کند چرا که فرآیند نانو کاری نمای آجری صورت گرفته است.

در مواقعی شستشوی نما با ماسه بادی اتفاق می افتد که می توان به قدرت پاک کنندگی بالای این نوع شستشو اشاره کرد

ما در مجموعه نماشویی اجاقی به تمامی خدمات از قبیل شستشوی انواع نماها و نانو کاری نمای آجری اقدام می کنیم.

به عنوان مثال ما در شستشوی نمای شیشه ای ، شستشوی نمای سنگی ، شستشوی نمای سیمانی ، شستشوی نمای چوبی ، شستشوی نمای کامپوزیت و … را انجام می دهیم.

2 thoughts on “شستشوی نمای آجری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *