نماشویی با داربست

برای این که بخواهید نمای ساختمانی را تمیز کنید که به اصطلاح به آن نماشویی می گویند استفاده می شود. کار نماشویی دارای دونوع است که اصطلاحا نماشویی با داربست و نماشویی بدون داربست می باشد که ما می خواهیم در مورد بررسی قرار دهیم.

نوع اول : نماشویی به روش سنتی(با استفاده از داربست)

نوع دوم : نماشویی به روش مدرن(راپل)

 

نوع اول : نماشویی به روش سنتی :

در گذشته برای اینکه بخواهند نمای ساختمانی را تمیز کنند و چرک و آلاینده ای را که بر روی نما می باشد را از بین ببرند از داربست استفاده می کردند. در ابتدا داربست بر روی ساختمان نصب می شود و فرد نماشوی بر روی داربست رفته و با محلولی که ترکیب از مواد شوینده که غیر اسیدی می باشد برای تمیز کردن نما استفاده می کند. اصطلاحا به آن نماشویی با داربست گفته می شود.

معایب :

در این روش که امروزه به ندرت از آن استفاده می شود که چندین دلیل دارد :

1- هزینه بر بودن برای مالک ساختمان زیرا باید هزینه داربست را جدای هزینه تمیزکاری پرداخت کند که مقرون به صرفه نمی باشد.

2- این روش فقط برای ساختمان هایی با ارتفاع کم استفاده می شود و نمی توان برای برج ها و ساختمان های بلند استفاده کرد.

3- داربست برای اینکه قابل استفاده باشد باید به زمین وصل شود و برای این کار حتما باید فضایی از پیاده رو را اشغال کند به همین علت امروزه استفاده از داربست به نسبت گذشته کمتر شده است. البته این موضوع شاید به نسبت عیب محسوب نشود ولی یکی از واقعیات در مورد استفاده از داربست برای شستشوی نما می باشد.

مزایا :

1- مهمترین مزیت استفاده از داربست می توان به ایمنی بالا کار اشاره کرد زمانی که فرد نماشوی بر روی داربست می باشد تعادل و تمرکز بیشتر بر روی کار خود دارد. و با آسودگی خاطر می تواند کار خود را بر روی ارتفاع انجام دهد.

2- به نسبت تمیزی کار در استفاده از داربست فردی که کار نماشوی ساختمان را انجام می دهد می تواند تمیزتر کار خود را انجام دهد.

 

نوع دوم : نماشویی به روش مدرن (راپل)

 

در این نوع نماشویی که به نماشویی مدرن مشهور است می توان گفت که اکثر ساختمان های امروزی با این روش استفاده می شود که فردی با کمک طناب (مخصوص این کار) از بالا پشت بام خانه به سمت پایین آویزان می شود و کار نماشویی را انجام می دهد.

 

در نماشویی به وسیله راپل هم دو نوع رایج دارد :

 

1- نماشویی دستی

2- نماشویی واترجت

نماشویی دستی :

با استفاده از راپل که به وسیله طناب مقابل ساختمان قرار می گیرند و به استفاده از مواد شوینده های صنعتی کار را جلو می برند البته موضوعی که باید ذکر کنم برای ساختمان های کوچک مقرون به صرفه ترین حالت می باشد. موضوعی که شاید جالب باشد که بدانید این است که شما برای نماهای صیقلی ، کامپوزیت و شیشه ای می توانید از این روش استفاده کنید.

 نماشویی واترجت :

در این روش راپل کار به وسیله طناب مقابل ساختمان قرار می گیرد و با کمک دستگاه واترجت که با فشار لازم به سطح ساختمان گرفته می شود انجام می گیرد البته موضوعی که خیلی مهم است که بدانید برای ساختمان با نماهای سنگی ، سیمانی و آجری استفاده می شود. اصطلاحا به آن نماشویی بدون داربست گفته می شود.

 

مزایا :

1- مقرون به صرفه بودن نسبت به استفاده از روش سنتی(با استفاده از داربست) زیرا که در این روش داربست وجود ندارد.

2- تحویل سریع کار به دلیل این که راپل کار می تواند در هر نقطه از ساختمان ایستاده و کار را انجام دهد.

 

معایب :

اصولا معایب کار با راپل را نمی توان نسب به کار راپل ایراد گرفت چرا که بسیار کار بی عیب می باشد فقط شاید عیب اصلی کار با راپل به فرد راپل کار بستگی داره که باید تجربه کافی برای استفاده از راپل را داشته باشد و ما در مجموعه اجاقی سعی کردیم که از افراد با تخصص و کسانی که دوره راپل را گذرانده اند استفاده کنیم. که بتوانیم فرآیند انجام نماشویی و کفسابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

 

2 thoughts on “نماشویی با داربست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *