کفسابی پشت بام ها

برای کفسابی پشت بام ها بسته به سنگ آن دارد که باید دارای مقاومت بالایی باشد زیرا در صورتی که مقاوم نباشد نمی توان از آن برای سنگ پشت بام استفاده کرد علت آن هم مشخص می باشد که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارد و سرما و گرمایی ، باران و برف و … به سنگ آسیب می رساند و حتما باید نوع سنگی که انتخاب می شود بسیار دقت کرد چرا که ممکن است در صورتی که دقت لازم برای انتخاب سنگ پشت بام ها صورت نگیرد سبب هزینه دوباره بر روی مالک ساختمان بگذارد.

در گذشته برای کف پشت بام ها از موزاییک ها استفاده میکردند که فرآیند کفسابی موزاییک انجام می شد و مورد توجه متقاضیان قرار گرفته بود و این فرآیند باید به صورت دوره ای انجام پذیرد. تا از تمیز شدن پشت بام ها نهایت استفاده صورت گیرد.

امروزه با توجه به این مورد که کفسابی پشت بام ها بسیار مهم می باشد بنا به این علت که اکثر در ساختمان های جدید روف گاردن استفاده می شود و می توان گفت که رفت و آمد بر روی ساختمان بسیار می باشد و سبب می شود که سنگ پشت بام بر اثر تردد های زیاد دچار کدری و یا از بین رفتن ظاهر و شکل و شمایل اولیه خود شود.

البته چون پشت بام ها در معرض نور مستقیم آفتاب ، باران ، برف ، باد و … هستند دچار فرسودگی می شود. که این امر سبب شده است که نیاز به ترمیم و هزینه نگهداری داشته باشد که یکی از این هزینه نگهداری ها کفسابی پشت بام ها می باشد.

از بین بردن پستی بلندی های بالای پشت بام به دلیل اینکه آبی بر روی پشت بام نماند یا به اصطلاح سد آب نداشته باشد زیرا در صورتی که سد آب باشد در پشت بام سبب می شود که آب به ملک طبقه آخر ساختمان دچار نشتی آب شود که بسیار کاری پر زحمت و پر هزینه می باشد.

در مواقعی مشاهده گردیده است که درزهایی در بین سنگ ها وجود دارد که ما در مجموعه اجاقی با استفاده از چسب و سیمان آب بندی می کنیم که به اصطلاح عایق می شود که آبی در سقف طبقه آخر ساختمان نفوذ نکند.البته این عمل سبب می شود که سطحی صاف و یکدست می شود که به راحتی آب به سمت کفشوی هدایت شود.

 

4 thoughts on “کفسابی پشت بام ها

  1. سلام جناب آقای اجاقی خیلی خیلی ممنونم از کار خوبی که برامون انجام دادید
    تشکر فراوان

  2. سلام بعد عمل سنگ سابی که تمامیه پستی و بلندی سنگ های پشت بام برداشته شد دیگر مانع آبی نماند
    تشکر از مجموعه سنگ سابی اجاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *