پاک کردن لکه سنگ

چطور لک های سنگ را از بین ببریم ؟

اکثرا در خانه های امروزی کف آپارتمان ها تشکیل شده از سنگ یا چوب (پارکت) می باشند که برای تمیز کاری و شستشو نباید از هر گونه مواد شیمیایی از قبیل جوهر نمک و مواد اسیدی برای آنها استفاده کرد. بخاطر این که اگر در معرض مواد اسیدی و شیمیایی قرار بگیرد امکان دارد که با سنگ واکنش نشان دهد چه بسا که تمیز نگردد بلکه سبب شود که شفافیت و براقیت خود را از دست بدهد. برای پاک کردن لکه سنگ به سوال زیر بر می خوریم.

سوالی که می توان کرد با چه موادی لکه سنگ را از بین برد؟

در این مقاله به مسائل گوناگونی خواهیم پرداخت.

از بین بردن لکه ها روی سنگ های طبیعی:

برای اینکه بتوانیم لکه ای را که بر روی سنگ های طبیعی می باشد را از بین ببریم باید بتوانیم ابتدا می توانیم به کمک آب گرم و یک دستمال آنرا بسابیم تا لکه برود.

هیچ گاه برای اینکه بخواهید سنگ طبیعی را که لکه ای روی آن قرار دارد تمیز کنید از سرکه استفاده نکنید چرا که در این مواقع ممکن است که لایه های رویی سنگ آسیب وارد کند و سبب شود که ظاهر اولیه خود را از دست بدهد که اصطلاحا می گویند که با سنگ واکنش داده است.

اگر در صورتی که در سنگ شما لکه ای سر سخت وجود دارد که با آب گرم پاک نمی شود می توانید از پاک کننده های محافظ سنگ با ph مناسب استفاده کنید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که برای پاک کنندگی سنگ های طبیعی به هیچ وجه از سفیدکننده ها و شوینده های اسیدی استفاده نکنید. حتما برای پاک کردن لکه های سنگ از کارشناس و یا متخصص کمک بگیرید.

باید در نظر داشت که بدون کفسابی و سنگ سابی نمی توان لکه های ایجاد شده در هر سنگی را از بین برد و ملزم به کفسابی می باشید.

کفسابی سنگ های منزل

انواع روش های از بین بردن لکه های سنگ مرمر:

اگر سنگ شما از نوع سنگ مرمر می باشد به خاطر اینکه سنگ مرمر بسیار حساس می باشد و منافذ زیادی ندارد بسیار حساس می باشد که باید زمانی که احیانا آبلیمو ، قهوه ، محلول اسیدی ، سرکه ، انواع آبمیوه ، وایتکس و … ریخت سریعا اقدام به تمیز کاری به کمک دستمال تمیز و آب گرم کنیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم که آب داخل روی سنگ مرمر بماند و به کمک هوای داخل خشک شود.

در صورتی که در اثر بی احتیاطی با این مورد مواجه شدید که موادی که بالا نام برده شد بر روی سنگ مرمر شما ریخت و دیگر با تمیز کننده های سنگ پاک نشد تنها راه برای نجات سنگ می توان از ساب زدن سنگ به کمک دستگاه کمک گرفت که این نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد به زیبایی سنگ که به حالت قبل برگردد.

از بین لکه های از روی سنگ صابون :

بیشترین کاربرد سنگهای صابون را می توان گفت که در آشپزخانه استفاده می گردد. برای همین موضوع به دلیل اینکه در آشپزخانه ممکن است که محلولی در اثر اتفاق بر روی سنگ بریزد.به همین دلیل برای پاک کردن لکه های سنگ صابون باید به این موضوع اشراف داشته باشیم که در اثر برخورد مواد بر روی سنگ چه اتفاقی رخ می دهد.

در راستای همین موضوع برای تمیز کاری این نوع سنگ ها ابتدا باید توجه کنیم که مقداری پاک کننده مایع ظرفشویی بر روی یک اسفنج آغشته شده به آب گرم را بر روی سنگ بریزیم و بر روی سطحی که موادی ریخته شده است را تمیز کنیم.

برای تمیز کاری بهتر از شوینده های صیغل دهنده و براق کننده استفاده نکنید چرا که این نوع تمیز کننده سبب می شود که بر روی سنگ خط های ریزی بیاندازند.

توجه داشته باشید که این نوع از سنگ در برابر آب ، موادشیمیایی و اسید ها مقاوم می باشد و می توانید به کمک یک کاغذ سمباده خط و خشی که بر روی سنگ افتاده را برطرف کنید.

ساب زدن انواع سنگ

از بین بردن لک ها از روی انواع سنگ ها:

چطور می توان لک های به وجود آمده از  جوهر نمک ، آبلیمو ، اسید را از روی سنگ ها پاک کرد ؟

تا به امروزه بهترین نوع تمیز کاری سنگ که در اثر مواد اسیدی و شیمیایی آسیب دیده است کفسابی و سنگ سابی می باشد چرا که تضمین در تمیز شدن و به حالت اولیه برگشتن سنگ را دارد ولی در روشی که بتوان سنگ را به حالت اولیه برگرداند وجود ندارد.

در خیلی از موارد ما مشاهده کرده ایم که سنگ توسط نظافت چی منزل با استفاده از جوهر نمک یا جرم گیر برای تمیز شدن لکه ی به وجود آمده بر روی سنگ اقدام شده است که این عمل سبب شده است که رنگ سنگی که تمیز کاری صورت گرفته است با دیگری فرق کند و پس از مدتی رفت و آمد بر روی آن سیاه و کدر شود.

برای اینکه بتوانیم این لکه ی بوجود آمده را از بین ببریم باید از سنگ سابی به کمک دستگاه کوچک استفاده کنیم تا سنگ به شکل اولیه خود برگردد.

توصیه آخر مجموعه کفسابی اجاقی برای تمیز کاری لکه هایی که بر روی سنگ ایجاد شده است را می توان گفت که در صورتی که به بافت های سنگ آسیبی نرسد می توان از کفسابی استفاده کرد برای ازبین بردن لکه های به وجود آمده ولی در خیلی از مواقع به کمک مواد های شوینده می توان لکه ها را از بین برد.

باید حتما نوع سنگ را شناخت و نسبت به نوع سنگ اقدام به تمیز کاری سنگ کرد چرا که در صورت عدم شناخت و استفاده از شوینده های شیمیایی سبب می شود که چه بسا کدری سنگ از بین نرود بلکه فضای بیشتری را کثیف تر کند.

ما در مجموعه اجاقی برای انجام خدمات کفسابی سنگ مرمریت ، کفسابی سنگ تراورتن ، کفسابی سنگ گرانیت ، کفسابی موزاییک ، کفسابی سرامیک ، کفسابی بتن و … را انجام می دهیم.

برای دریافت مشاوره کفسابی جهت تمیز کاری سنگ می توانید با مجموعه کفسابی اجاقی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *