کفسابی سنگ مرمریت

کفسابی و سنگساب سنگ مرمریت:

اکثرا در صنعت ساختمان سازی از سنگ های مرمریت برای کف استفاده می کنند که نمی توان با استفاده از ابزار هایی مثل کاردک برای تمیز کاری آن استفاده کرد. برای اینکه بتوانیم از کفسابی سنگ مرمریت استفاده کنیم باید از نوع سنگ مرمریت را بشناسیم.

سنگ مرمریت چه نوع سنگی است؟

سنگی می باشد که در زبان انگلیسی به آن Marble می گویند. که از نوع سنگ های معدنی و صخره ای می باشد که از دل کوه به وجود می آید زمانی که از کوه جدا شد به کمک دستگاه های برش زنی در کارخانه به ابعاد های مختلف برش داده می شود. البته موضوع خیلی مهمی که در مورد این سنگ ها باید گفت این می باشدکه سنگ های مرمریت کاملا طبیعی می باشند.

ویژگی های  سنگ مرمریت چیست ؟

از عمده ویژگی های سنگ مرمریت که با دیگر سنگ ها متمایز می باشد می توان گفت که قابلیت ساب پذیری سنگ های مرمریت می باشد که به خاطر همین روند فعالیت از آنها به عنوان کفپوش و دیوار پوش استفاده می گردد.

سنگ مرمریت از نمونه سنگ هایی است که از تراکم بالاتری برخوردار می باشد و دارای مرغوبیت و دوام بیشتری نسبت نیز برخوردار می باشد.

سنگ مرمریت از نمونه سنگ هایی می باشد که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. این نوع سنگها در قبال اسید ها آسیب پذیر بوده و در مجاورت آب و هوایی دچار تغییر شکل ظاهری می شوند.

سنگ های مرمریت نسب به سنگ تراورتن در قبال فشار و پایایی بالاتری دارند. اما به نکته ای که باید اشاره کرد سنگ های گرانیت نسبت به سنگ های دیگر مقاومت بالاتری در قبال فشار و پایی دارند.

از سنگ مرمریت در کجاها استفاده می شود ؟

با توجه به گستردگی سنگ های مرمریت و همانطور که اصولا و اکثرا از سنگ های مرمریت به دلیل جذابیت و زیبایی که دارد در همه نوع مکان هایی استفاده می گردد. از قبیل این نوع مکان ها به منازل مسکونی ، مراکز تجاری و اداری ، هتل ها ، تالار ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها ، برج سازی ها و … می توان نام برد.

ما در مجموعه کفسابی اجاقی می توانیم در خدمت شما عزیزان و سروران جهت کفسابی سنگ های مرمریت شما باشیم.

چرا از کفسابی برای سنگ های مرمریت استفاده می شود ؟

با توجه به اصطلاح کفسابی که به معنای سابیدن سنگ می باشد می توان گفت که اکثر مواقع سنگ هایی که مورد استفاده قرار می گیرند در اثر رفت و آمد دچار سیاهی و یا تیرگی قرار می گیرند که در همچین مواقعی سنگ های شما نیاز به کفسابی دارد و ما در مجموعه آماده خدمات رسانی برای متقاضیان در امر کفسابی می باشیم.

اصولا در اوایل کار ساختمان زمانیکه تازه استاد کار ساختمان کار را به انتها می رساند نیاز به کفسابی سنگ های مرمریت مشاهده می گردد چرا که ملک و مکان مورد نظر در اثر اتمام کار به علت ریخته شدن سیمان ، گچ ، چسب ، رنگ و … روی آنها کثیف شده است و یا لکه هایی مصالح  بر روی آنها مانده است که حسابی نیاز به ساب زدن دیده می شود.

در بعضی مواقع به دلیل عدم هم تراز بودن سنگ ها می تواند دلیل برای کفسابی سنگ های مرمریت باشد چرا که استاد کار سنگ هنگام چیدن سنگ ها در کنار هم در اثر بی توجهی و بی دقتی موجب شده است که سنگ ها هم تراز نباشند در همچین مواقعی از دستگاه های کفسابی برای ساب زدن و هم تراز کردن استفاده می شود.

مراحل انجام کفسابی سنگ مرمریت :

برای انجام کفسابی سنگ های مرمریت باید توجه داشت:

1- در این مرحله باید ابتدا پستی ها و بلندی های سنگ مرمریت را برطرف کرد چرا که در خیلی از مواقع مشاهده گردیده است که در مرحله اجرا هم تراز نبوده اند و در این استاد کار کفسابی یا کفساب به کمک لقمه ساب های زبر این فرآیند را انجام می دهد و محلی که به واسطه ی اسید یا جوهر نمک سوخته شده باشد را با کمک ساب های زبر عیب های کار را رفع می کند

به مرحله بتونه

2- در مرحله بعد باید خلل ها و درز ها پر گردد که این مرحله دارای دو روش می باشد که پس از مشورت با کارفرما صورت میگیرد.

الف ) با استفاده از چسب بتن و سیمان می توان خلل ها و درزهای بین سنگ را پوشاند.

ب ) اگر کارفرما تمایل داشته باشد که سنگ هایی که درز و خلل دارند گرفته شود می توانیم به کمک رزین فضاها را بپوشانیم. البته این روش نسبت به روش اول چندین ویژگی دارد از قبیل : می توانیم بگوییم که رزین همرنگ سنگ را در پیدا کرده و پس از پوشاندن آن محیطی یکدست خواهید داشت و رزین نسبت به چسب کارایی و مقاومت بالاتری دارد که در بازار نمونه های خارجی و ایرانی آن نیز موجود است.

پس از آن که این مرحله مدتی را برای خشک شدن محیط باید صبر کرد سپس پس از آنکه محیط خشک شد به مرحله بعد پرداخته می شود.

3- در این مرحله به کمک ساب های پرداختی با شماره های مختلف که از زبری شروع می شود که نهایتا به ساب 30 هزار ایتالیایی می رسد که دستگاه را به صورت زیگزاگ حرک می دهند طوری که باید حرکت های رفت و برگشت همپوشانی داشته باشد در ضمن باید به این موضوع هم توجه کرد که دستگاه نباید ثابت نگه داشته باشد زیرا باعث ایجاد حفره در سنگ می شود.

محاسبه قیمت کفسابی سنگ مرمریت :

بحث هزینه کفسابی سنگ های مرمریت به موارد از قبیل متراژ ، اندازه محیطی و فضایی که قرار است کفسابی صورت بگیرید این دو عامل بیشترین تاثیر را در هزینه کفسابی دارد و در صورتی که از محیط عکس دارید می توانید برای ما بفرستید تا کارشناسان ما برآورد هزینه کنند و قیمت نهایی کفسابی را به شما اطلاع دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *