پولیش سنگ با واکس

استفاده از پولیش برای ساختمان ها از زمانهای بسیار دور مرسوم بوده مثلا در زمانهای قدیم برای برای کاخ های پادشاهان را تمیز کنند به دلیل نبود ابزارهای امروزی از پولیش کردن سنگ ها به بوسیله پارچه ها و دستمال ها به همراه موادی مخصوص که برای از بین بردن لکه های موجود در سنگ ها انجام می شده.

 

امروزه با توجه به پیشرفت علم و وجود دستگاه های مناسب کفسابی عمل پولیش سنگ انجام میگیرد البته می توان گفت که برای پولیش کردن هم می توان از واکس های مخصوص سنگ ها استفاده کرد و هم می توان از دستگاه های کفسابی استفاده کرد که بسیار جوابگوی کار سنگ می باشد و سبب می شود که سنگ جلا و رزق و برق روز اول را به خود بگیرد.

برای انجام پولیش سنگ به وسیله دستگاه : ابتدا مواد لازم برای پولیش سنگ در دستگاه ریخته می شود و بنا به نیاز ملک مدنظر ساب دستگاه را استاد کار تنظیم می کند که آسیبی به سنگ وارد نشود. پس از تنظیم شدن ساب ، استاد کار شروع به سابیدن محل مدنظر می کند.

 

برای انجام پولیش سنگ به وسیله واکس های موجود در بازار : ابتدا باید مکان مدنظر را تمیز کرد که هیچ گونه گرد و غبار و یا آلودگی بر روی سنگ نباشد و پس از آن باید مقداری از محلول را  بروی سنگ ریخت و سپس با دستمالی مناسب نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد. البته امکان دارد که واکس در طی انجام کار خشک شود که نیاز به کفساب ماهر جهت انجام کار دارد.

 

موضوعی که باید اعلام کنم با توجه به تجربه کفسابی و استفاده از ساب دستگاه جهت پولیش به مراتب بهتر از پولیش به روش سنتی و استفاده از واکس می باشد

4 thoughts on “پولیش سنگ با واکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *