سنگ سابی ساختمان

سنگ سابی ساختمان چیست ؟

اگر بخواهیم به صورت خیلی عامیانه سنگ سابی ساختمان را تعریف کنیم می توان به فرآیند لایه برداری سنگ و یا ساب زدن سنگ توسط دستگاه را سنگ سابی ساختمان نامید مهمترین موضوع می توان این را اعلام کرد که سنگسابی ساختمان را هر فردی نمی تواند انجام دهد و باید فرد سنگ ساب دارای تخصص باشد و بتواند در ابتدا ارزیابی سنگ را صورت دهد که با چه لقمه ای سنگ سابی باید توسط دستگاه صورت پذیرد و سپس فرآیند سنگ سابی را انجام دهد.

سنگسابی ساختمان ها ممکن است که نسبت به جنس سنگ و میزان مقاومتی که دارد متفاوت باشد و یکسان صورت نگیرد چرا که سنگ ها نوع جنسی که دارند و میزان مقاومت متفاوت از لقمه ساب های متفاوتی برای انجام کار استفاده می شود.

در صورتی که همشهریان ما نیاز به انجام خدمات سنگ سابی و کفسابی در تهران دارند می توانند با همکاران ما در مجموعه تماس حاصل کنند تا همکارانمان در کمترین زمان ممکن کار سنگسابی و کفسابی آنها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

سنگ سابی ساختمان چگونه انجام می گیرد؟

اینکه چگونه فرآیند سنگ سابی صورت می گیرد را می توان اعلام کرد که هر نوع سنگی باید طبق نظر و تجربه کفساب که از چه لقمه ای و چند دور کار کفسابی روی سنگ صورت بگیرد تا بتوان سطح و کف مورد نظر را یک شکل در آورد. لقمه ها بر زیر دستگاه بسته می شود که شکل ظاهری لقمه تقریبا به صورت صابون جامد می باشد. لقمه ها دارای شماره های متفاوتی دارند که هر شماره برای کاری انجام می گیرد.

 

به عنوان مثال می توان گفت که شماره لقمه 46 برای از بین بردن ناهمواری هایی که بین سنگ های کف وجود دارد استفاده می شود و از لقمه 60 برای پر کردن فضای بین سنگ ها که به اصطلاح درز می گویند اسفاده می شود.

موضوع استفاده از لقمه ها برای دستگاه جهت کار سنگسابی توسط فرد سنگ ساب صورت می گیرد چرا که این فرد با توجه به نوع سنگ و میزان فرآیند سنگ سابی که باید روی سنگ انجام شود انتخاب می گردد و همیشه برای سنگ سابی ساختمان خود کار را به کاردان و با تجربه بسپارید چرا که در صورت بی توجهی و عدم تجربه می تواند هزینه های هنگفتی به همراه از بین بردن سنگ هایتان برای شما باقی بماند.

هزینه سنگ سابی ساختمان به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه های سنگ سابی را می توان گفت که به عوامل مختلفی بستگی دارد نمونه ای از این عوامل را می توان به موارد زیر نسبت داد:

1- متراژ فضایی که می خواهد سنگ سابی صورت بگیرد و هر چقدر متراژ بیشتر باشد میزان هزینه سنگ سابی به نسبت کمتر می شود.

2- نوع سنگ نمونه ای دیگر از عواملی می باشد که بر روی سنگ تاثیر گذار است چرا که بعضی از سنگ ها مقاومت بالایی در برابر سنگ سابی دارند و باید فرآیند سنگ سابی بیشتری بر روی سنگ صورت بگیرد. به خاطر همین موضوع می توان گفت هر چقدر مقاومت سنگ بیشتر باشد باید لقمه ساب های بیشتری استفاده گردد و همین طور میزان نیروی کاری که باید بر روی سنگ شما وقت بگذارند جهت انجام سنگ سابی بیشتر می باشد و همین موجب می شود که هزینه ی بیشتری را هم در بر بگیرد.

3- شکل فضایی که قرار است سنگ سابی صورت بگیرد هم می تواند به قیمت سنگ سابی تاثیر بگذارد مثلا در فضاهایی که مستطیل شکل است به طبع قیمت ها نسبت به فضای چندضلعی که باید برای انجام سنگ سابی برای قسمت های گوشه از ساب زنی دستی استفاده کرد قیمت بالاتری دارد.

همانطور که می دانید خدمات کفسابی و سنگسابی در هر زمان از ساختمان که نیاز به اجرا داشته باشد صورت می پذیرد و باید این موضوع را عنوان کرد که سنگسابی و کفسابی ملک نوساز هم صورت می پذیرد که برای درک بیشتر می توانید به مقاله لینک داده شده مراجعه کرده و اطلاعاتی را کسب کیند.

چگونه سنگسابی بی کیفیت را تشخیص دهیم؟

بعد از اینکه فرآیند سنگ سابی انجام گرفت شما باید بررسی کنید که آیا پستی و بلندی های سنگ برطرف شده است چرا که یکی از معیار های سنگ سابی برطرف کردن ناهمواری های سنگ می باشد.

پس از انجام سنگ سابی فاصله های بین سنگ ها برطرف شده است و بند کشی ها یکدست شده است یا خیر ؟ چرا که یک سنگساب پس از فرآیند سنگ سابی باید فضای بین سنگ ها را خالی رها نکند.

در مواقعی ساختمان های منزل دارای گوشه هایی است که با دستگاه سنگ سابی نمی توان آنها را سنگ سابی کرد و باید به کمک دستگاه های ساب زنی دستی صورت بگیرد. و مجموعه های با تجربه و با وجدان همیشه کنار دستگاه های بزرگ خود دستگاه ساب زن دستی به همراه دارند که بتوانند گوشه های منزل را که با دستگاه نمی توان ساب زد را به صورت دستی انجام داد.

بعد از انجام سنگسابی همیشه باید به این موضوع توجه کرد که شفافیت و براقیت های ایجاد شده بین همه سنگ ها یکدست می باشد و تفاوتی ندارد چرا که در اثر بی توجهی سنگ ساب ممکن است قسمتی از سنگ بیشتر ساب خورده باشد و درخشان تر شود و باعث شود که ظاهری خوب نداشته باشد.

همیشه  سنگ ساب با تجربه پساب هایی که بعد از کار ایجاد می شود را تخلیه می کند فضای کفسابی شده را تمیز و بدون چرک و کثیفی تحویل می دهد.

کفسابی پله و پاگرد

با توجه به این که در قسمتی از ساختمان ها پله ها و راه پله ها هم وجود دارند که بعد از مدت ها استفاده نیاز به کف سابی و سنگ سابی پیدا می کند همکاران ما در مجموعه اجاقی به انجام خدمات کفسابی پله و پاگرد می پردازند و سطح سنگ های پله ها و پاگرد ها را با استفاده از دستگاه های ساب دستی این کار را انجام می دهند و سطح را شفاف و براق تحویل متقاضی می دهند.

2 thoughts on “سنگ سابی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *